Hollex Ontdreuningspasta en zincor plaat.
Twee componenten. Contactgeluid in het casco kan door verschillende bronnen veroorzaakt worden. Veelal is de motor de schuldige (zie motorgeluid), maar ook de schroef en/of boegschroef kunnen veel contactgeluid veroorzaken. Dit contactgeluid kunt u dempen door het casco rondom de geluidsbron geheel of gedeeltelijk te ontdreunen met Hollex ontdreuningspasta.
Ontdreuning met Hollex ontdreuningspasta
Door het aanbrengen van Hollex Pasta verstijft u het casco en wordt het geluid (gedreun) minder. Voor een optimale ontdreuning moeten in elk geval de plaatsen behandeld worden waar de trillingen beginnen. Hoe groter de oppervlakte die ontdreund wordt, hoe beter het resultaat. Bij strenge geluidseisen worden bijvoorbeeld alle machinekamerwanden, de tanks en het vlak van het motorkamerschot tot de achterpiek ontdreund.
Het beste resultaat wordt bereikt met het zogenaamde "sandwich ontdreunen", waarbij een combinatie van ontdreuningspasta en zincor plaatjes wordt aangebracht.
Met Hollex ontdreuningspasta lijmt u zincor plaatjes op de te ontdreunen ondergrond. De minimum dikte-verhouding die u daarbij aanhoudt is 4 : 1 : 1. Dat wil zeggen dat als de ondergrond 6 millimeter dik is, de laagdikte van de Hollex ontdreuningspasta 1,5 mm moet zijn en de dikte van de zincor plaatjes ook 1,5 mm. Per vierkante meter heeft u dan ongeveer 21/4 kilo pasta nodig.
De zincor plaatjes worden geleverd in een lengte van 20 cm (breedte 10 cm). Eventuele rondingen in de huid kunnen hiermee gemakkelijk beplakt worden zonder de plaatjes te hoeven buigen.
Verhouding : 4 : 1 : 1, d.w.z.
ondergrond : visco-elastische
tussenlaag : zincor plaat
Omschrijving: Emmer ontdreuningspasta 5 kg + fles
Artikel code: 2840
Vorige pagina